Strona główna

Nasza szkoła

Galeria fotografii

Archiwum

Napisz do nas...

Redakcja

Witamy na Szkolnym Portalu Informacyjnym Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Kielcach

Wspiera nas...
Pomoce naukowe

Język polski

Język angielski

Matematyka

Geografia

Fizyka i Astronomia

Chemia

Historia

Informatyka

Religia

Nauczanie zintegrowane

Wyszukiwarki

Szukajcie,
a znajdziecie... nawet ściągi :-)

Testy

Szkoła Podstawowa

Gimnazjum

Unia Europejska

Unijne ABC...

Szkolny Klub UE

 

Dla rodziców

Rekrutacja do szkół

Dni otwarte szkoły

Dysleksja

Gimnastyka korekcyjna

Poradnie

Narkomania

Pomoc najmłodszym

Warto wiedzieć

Jan Paweł II

Szanujmy tradycję

Znaj swoje prawa

Metody nauczania języków obcych

Szkoła XXI wieku?

Różności

Linkownia

Humor

Krzyżówki

Psychozabawy

Encyklopedie

Encyklopedia WIEM

Encyklopedia WP

 Internautica

Britannica

Wikipedia

Słowniki

Słowniki.onet.pl

Wielojęzykowy Słownik roślin

Ling.pl-multisłownik

Biblioteki


Egzamin gimnazjalny

 

Już po raz trzeci odbył się 5 i 6 maja egzamin kończący naukę w gimnazjum. Przystąpienie do egzaminu jest jednym z warunków ukończenia gimnazjum. Jeśli ktoś z przyczyn losowych nie mógł go pisać, może pisać w drugim terminie  15-16 czerwca. Egzamin trwał dwa dni i składał się z dwóch części: humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej. Tegoroczny egzamin zawierał "niespodziankę" o której nie wiedzieli nauczyciele, a tym bardziej uczniowie. Po raz pierwszy rozesłano do szkół trzy nieco zmienione wersje tego samego testu. Wszyscy mieli te same zadania egzaminacyjne, sprawdzające te same umiejętności, odwołujące się do tych samych treści. Identyczne były polecenia, jednak w zadaniach zamkniętych zmieniono kolejność odpowiedzi. Chodziło o to aby uczniowie nie mogli ściągać od kolegów. Rzeczywiście, najbardziej zaskoczeni byli uczniowie ale nie tylko oni. Wszyscy natomiast mieli wątpliwości czy przy sprawdzaniu testu, sprawdzający nie pomylą się przy ocenie poprawności i wybiorą właściwą wersję odpowiedzi, tym bardziej, że test sprawdzają niekoniecznie nauczyciele danego przedmiotu.

Tematem części humanistycznej w tym roku była moda, co też trochę zaskoczyło uczniów, zwłaszcza chłopców. Ponieważ na egzaminie próbnym pisaliśmy rozprawkę, powtórzenie tej formy wypowiedzi zaskoczyło uczniów naszej szkoły. O ile zadania zamknięte nie sprawiły większych kłopotów, to odpowiedzi do zadań z tekstu III (fragment z "Pana Tadeusza") mogą nie odpowiadać dokładnie sprecyzowanym kryteriom według których sprawdzać je będą nauczyciele np. w zadaniu 22 trzeba było użyć słów bezmyślność, głupota lub brak rozsądku, a nie przytaczać dosłownych słów z tekstu. Ocena tekstu z zadań 29, 30 i 31 też może częściowo zależeć od tego kto sprawdza test. Niemniej jednak test humanistyczny nie sprawił uczniom większych trudności w przeciwieństwie do testu matematyczno-przyrodniczego. W opinii uczniów test ten był trudny, a "humaniści" mogli mieć kłopoty, tym bardziej, że trudno było się zmieścić w czasie. Na szczęście egzaminy już za nami i teraz czekać będziemy na wyniki, nie zapominając oczywiście o tym, że o dostaniu się do liceum decydują również punkty za wyniki na świadectwie szkolnym.
 

Mamy nadzieję, że wszyscy dostaną się do wymarzonego liceum, czego Wam serdecznie życzymy.
Redakcja portalu

 

 

I jeszcze kilka refleksji na temat egzaminu w naszej szkole:

Do pierwszej części egzaminu przystąpiło 133 uczniów na 134 uczniów w szkole; (z egzaminu zwolniona była laureatka z historii - Monika Snoch). Do części matematyczno-przyrodniczej przystąpiło 131 uczniów (z egzaminu zwolnionych było trzech laureatów – Izabela Kurkiewicz z matematyki, Aleksandra Michalczyk z chemii i Monika Snoch z geografii). W tym roku po raz pierwszy wprowadzono grupy. Wszyscy mieli te same treści i polecenia, jednak w pytaniach zamkniętych zmieniono kolejność odpowiedzi. Celem takiej zmiany jest zniwelowanie ściągania i podpowiadania. W pierwszej części było 20 pytań zamkniętych – za 1 punkt i 10 poleceń otwartych, w których należało uzupełnić zdania, zredagować zaproszenie, uzupełnić tabelkę. Głównym tematem testu była moda ta dawna i współczesna.. Największą ilość punktów aż 16, można było uzyskać z poprawnie napisanej rozprawki na temat „ Jeśli nie szata zdobi człowieka, to w czym tkwi jego wartość?” W drugim dniu egzaminu wszyscy już wiedzieli, że będą grupy z przestawionymi odpowiedziami w zadaniach zamkniętych. Część matematyczno-przyrodnicza dla większości wydała się trudniejsza. Zadania były bardzo różnorodne. 25 zadań było za 1 punkt, 8 zadań było za punktów 2 lub 3, ostatnie 34 zadanie było za 5 punktów. Uczniowie zmagali się ze skalą, odczytywaniem wykresu zależności mocy mięśni do czasu jazdy, z chemia organiczną, analizowaniem rysunków związanych z typem wybrzeża morskiego i erozją rzeki oraz schematami cyklu rozwojowego żaby i rozmnażania eugleny. W części otwartej były zadania związane z odczytywaniem diagramu kołowego i zależności procentowej. Ostatnie zdanie za największą ilość punktów dotyczyło brył obrotowych – stożka i walca. I to zadanie sprawiło zdającym największą trudność. Niektórzy nie zdążyli go rozwiązać. Ogólnie test nie był łatwy. Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością logicznego myślenia, łączenia faktów i poprawnego liczenia. Po egzaminie wychodzili z minami pewnego zrezygnowania i zmęczenia.

Za obie części egzaminu każdy zdający może uzyskać łącznie 100 punktów. Na wyniki poczekamy około miesiąca. Teraz dla trzecioklasistów najważniejsze jest wybranie właściwej szkoły i zadeklarowanie się elektronicznie.

Jeszcze raz wszystkim życzymy udanego startu w liceum.

FrontPage image

webmaster :
Copyright (c) 2003-2006 Szkolny Portal Informacyjny. Wszelkie prawa zastrzeżone
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6, ul. Leszczyńska 8, 25-321 Kielce
Nadzór merytoryczny portalu prowadzi mgr
Barbara Ozimirska

Data ostatniej aktualizacji 27.09.2006
Strona optymalizowana w rozdzielczości 1024x768 dla IE 5.0 lub nowszych.
Protected by BOWI Group

Kliknij  baner i zobacz
nasze statystyki


Licznik trafień