Strona główna

Nasza szkoła

Galeria fotografii

Archiwum

Napisz do nas...

Redakcja

Witamy na Szkolnym Portalu Informacyjnym Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Kielcach

Wspiera nas...
Pomoce naukowe

Język polski

Język angielski

Matematyka

Geografia

Fizyka i Astronomia

Chemia

Historia

Informatyka

Religia

Nauczanie zintegrowane

Wyszukiwarki

Szukajcie,
a znajdziecie... nawet ściągi :-)

Testy

Szkoła Podstawowa

Gimnazjum

Unia Europejska

Unijne ABC...

Szkolny Klub UE

 

Dla rodziców

Rekrutacja do szkół

Dni otwarte szkoły

Dysleksja

Gimnastyka korekcyjna

Poradnie

Narkomania

Pomoc najmłodszym

Warto wiedzieć

Jan Paweł II

Szanujmy tradycję

Znaj swoje prawa

Metody nauczania języków obcych

Szkoła XXI wieku?

Różności

Linkownia

Humor

Krzyżówki

Psychozabawy

Encyklopedie

Encyklopedia WIEM

Encyklopedia WP

 Internautica

Britannica

Wikipedia

Słowniki

Słowniki.onet.pl

Wielojęzykowy Słownik roślin

Ling.pl-multisłownik

Biblioteki


Historia Polski w podaniu, legendzie i kronice

 

Podręcznik do nauki języka polskiego w klasie trzeciej gimnazjum DO ITAKI rozpoczynają teksty, którym nadać można hasło Historia Polski w podaniu, legendzie i kronice. To Prokopiusza z Cezarei Slawinowie – północni barbarzyńcy. Juliusza Słowackiego Balladyna i Galla Anonima Kronika polska. Są to oczywiście fragmenty, żeby nie powiedzieć - fragmenciki; warto teksty te uzupełnić wybranymi hasłami ze Słownika folkloru polskiego.
Co zrobić, żeby się tekstami tymi nie zanudzić?
Podzielmy się na  grupy i spróbujmy opracować mini – egzamin gimnazjalny; opracujmy – a potem wymieńmy się nimi.  Założeniem takiego sprawdzianu niech będzie sprawdzenie naszego rozumienia tekstu – ile wiadomości po pierwszej lekturze, a potem – po drugiej i trzeciej (przy pracy nad testem)  zostaje nam w pamięci. Bawmy się w owo sprawdzanie uczciwie – nie pomagajmy sobie. Na wypełnienie poleceń, zawartych w naszym teście dajmy sobie 45 minut. Czas mija – i wymieniamy się testami; grupa, która opracowywała – sprawdza. I czyni to sprawiedliwie, bez uprzedzeń i sympatii. Sprawdza – a potem ocenia:

100 % - celujący;  99% - 90 % - bardzo dobry; 89 % - 71 % - dobry;
70 % - 51 % - dostateczny; 50 % - 31 % - dopuszczający;
30 % i mniej – niedostateczny.

Tak właśnie spędzili trzy godziny lekcyjne uczniowie klas 3A i 3C. Najpierw głośna lektura tekstów, potem praca nad  zadaniami, ich realizacja i sprawdzanie. A oceny znalazły się w dzienniku lekcyjnym – widomy znak naszych umiejętności zapamiętywania tekstów – i pamiętania materiału z klas młodszych.

mgr Anna Wiącek

 

Poniżej zamieszczamy 4 testy do pobrania, rozwiązywane przez uczniów naszej szkoły:

 
test własny - wersja a
 
test własny - wersja b
 
test własny - wersja c
 
test własny - wersja d
 

 

 

FrontPage image

webmaster :
Copyright (c) 2003-2006 Szkolny Portal Informacyjny. Wszelkie prawa zastrzeżone
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6, ul. Leszczyńska 8, 25-321 Kielce
Nadzór merytoryczny portalu prowadzi mgr
Barbara Ozimirska

Data ostatniej aktualizacji 22.06.2006
Strona optymalizowana w rozdzielczości 1024x768 dla IE 5.0 lub nowszych.
Protected by BOWI Group

Kliknij  baner i zobacz
nasze statystyki


Licznik trafień