Strona główna

Nasza szkoła

Galeria fotografii

Archiwum

Napisz do nas...

Redakcja

Witamy na Szkolnym Portalu Informacyjnym Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Kielcach

Wspiera nas...
Pomoce naukowe

Język polski

Język angielski

Matematyka

Geografia

Fizyka i Astronomia

Chemia

Historia

Informatyka

Religia

Nauczanie zintegrowane

Wyszukiwarki

Szukajcie,
a znajdziecie... nawet ściągi :-)

Testy

Szkoła Podstawowa

Gimnazjum

Unia Europejska

Unijne ABC...

Szkolny Klub UE

 

Dla rodziców

Rekrutacja do szkół

Dni otwarte szkoły

Dysleksja

Gimnastyka korekcyjna

Poradnie

Narkomania

Pomoc najmłodszym

Warto wiedzieć

Jan Paweł II

Szanujmy tradycję

Znaj swoje prawa

Metody nauczania języków obcych

Szkoła XXI wieku?

Różności

Linkownia

Humor

Krzyżówki

Psychozabawy

Encyklopedie

Encyklopedia WIEM

Encyklopedia WP

 Internautica

Britannica

Wikipedia

Słowniki

Słowniki.onet.pl

Wielojęzykowy Słownik roślin

Ling.pl-multisłownik

Biblioteki


List motywacyjny
 

                 List to pisemna wypowiedź skierowana do osoby lub instytucji, motyw zaś  to bodziec skłaniający do działania,  powód. A zatem - list motywacyjny to dokument który wyjaśnia, jakimi motywami kieruje się kandydat na wybrane stanowisko (do wybranej instytucji).
Elementy listu motywacyjnego:

  • własne dane personalne, dokładny adres, telefon, adres e-mailowy;

  • adres osoby (unikamy bezosobowego adresu instytucji), do której list jest kierowany

  • informacja, czego list dotyczy

  • treść merytoryczna

Uwaga: struktura listu motywacyjnego umieszczona została w Pracy stylistycznej 5. List.
              Adresat swoją uwagę skupia właśnie na treści merytorycznej. Jak każda wypowiedź pisemna – tak i ta składa się  z trzech części:
wstęp
Zaczynamy go zwrotem grzecznościowym pod adresem firmy oraz uzasadnieniem naszego wyboru (właśnie ta szkoła, a nie inna). Wykazujemy się znajomością wybranej przez nas firmy (instytucji). Jednym słowem – dostarczamy czytającemu informacji o sobie, budząc jego zainteresowanie naszą kandydaturą.
część zasadnicza
To najtrudniejsza część listu. Porównujemy wymogi instytucji, którą jesteśmy zainteresowani, z własnymi kwalifikacjami. Podkreślamy te umiejętności i kwalifikacje, które upoważniają nas do ubiegania się o miejsce właśnie w tej, a nie innej instytucji: wykształcenie, zdolności, doświadczenie, odniesione sukcesy, dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole, zdolności przywódcze, predyspozycje psychiczne itp. Najlepiej skupić się na wybranych dwóch, trzech elementach naszej bogatej osobowości; przekonujemy czytającego nie o tym, że jesteśmy geniuszem, ale o tym, że firma odniesie wymierne korzyści, jeśli zaakceptuje naszą kandydaturę.
zakończenie
W zakończeniu wyrażamy przekonanie, że jest się odpowiednim kandydatem i że zostanie się przyjętym  - lub przynajmniej zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną.
            Pisząc list motywacyjny musimy pamiętać, że nie może być napisany ręcznie, a całość musi być zapisana jednym rodzajem czcionki. Ponieważ, jak widać, budowa listu jest trójdzielna, musimy pamiętać o trzech akapitach treści merytorycznej; istotne jest, że tekst powinien zmieścić się na jednej stronie formatu A4.

 

Uwaga: jeżeli list zapisany będzie nieudolnie stylistycznie, z błędami – zostanie odrzucony bez przeczytania, warto więc poświęcić czas na stworzenie spójnej, prawidłowej treści. W razie jakichkolwiek wątpliwości ortograficznych, składniowych czy poprawnościowych -  sięgać do słowników: ortograficznego, poprawnej polszczyzny, języka polskiego i wyrazów bliskoznacznych.

 

 

 

FrontPage image

webmaster :
Copyright (c) 2003-2006 Szkolny Portal Informacyjny. Wszelkie prawa zastrzeżone
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6, ul. Leszczyńska 8, 25-321 Kielce
Nadzór merytoryczny portalu prowadzi mgr
Barbara Ozimirska

Data ostatniej aktualizacji 22.06.2006
Strona optymalizowana w rozdzielczości 1024x768 dla IE 5.0 lub nowszych.
Protected by BOWI Group

Kliknij  baner i zobacz
nasze statystyki


Licznik trafień