Strona główna

Nasza szkoła

Galeria fotografii

Archiwum

Napisz do nas...

Redakcja

Witamy na Szkolnym Portalu Informacyjnym Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Kielcach

Wspiera nas...
Pomoce naukowe

Język polski

Język angielski

Matematyka

Geografia

Fizyka i Astronomia

Chemia

Historia

Informatyka

Religia

Nauczanie zintegrowane

Wyszukiwarki

Szukajcie,
a znajdziecie... nawet ściągi :-)

Testy

Szkoła Podstawowa

Gimnazjum

Unia Europejska

Unijne ABC...

Szkolny Klub UE

 

Dla rodziców

Rekrutacja do szkół

Dni otwarte szkoły

Dysleksja

Gimnastyka korekcyjna

Poradnie

Narkomania

Pomoc najmłodszym

Warto wiedzieć

Jan Paweł II

Szanujmy tradycję

Znaj swoje prawa

Metody nauczania języków obcych

Szkoła XXI wieku?

Różności

Linkownia

Humor

Krzyżówki

Psychozabawy

Encyklopedie

Encyklopedia WIEM

Encyklopedia WP

 Internautica

Britannica

Wikipedia

Słowniki

Słowniki.onet.pl

Wielojęzykowy Słownik roślin

Ling.pl-multisłownik

Biblioteki


Sprawdzian kończący naukę w szkole podstawowej, "Przed Telewizorem"

 

    Wczoraj o godzinie 900 wszyscy uczniowie klas szóstych rozpoczęli pisanie drugiego ogólnopolskiego sprawdzianu kończącego naukę w szkole podstawowej. Zgodnie z wymogiem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w naszej szkole, uczniów piszących sprawdzian nadzorowała cztero-osobowa komisja w skład której wchodził również jeden nauczyciel z SP nr 28. Egzamin zakończył się o godzinie 1000, uczniowie z dysfunkcjami mieli dodatkowe pół godziny na napisanie sprawdzianu.

Sprawdzian nosił tytuł „Przed Telewizorem” i z tym tematem związana było większość pytań.

    Zgodnie z założeniami egzamin sprawdzał przede wszystkim umiejętności zapisane w standardach wymagań egzaminacyjnych (czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce). Zadania zamknięte wielokrotnego wyboru (od 1. do 20.) sprawdzały głównie umiejętność czytania ze zrozumieniem. Natomiast w zadaniach otwartych uczniowie mogli wykazać się umiejętnościami: pisania, rozumowania, wykorzystywania wiedzy w praktyce.

Różne były wypowiedzi uczniów na temat poziomu trudności zadań, byli uczniowie którzy uznali sprawdzian za bardzo łatwy lecz byli też tacy, którzy mieli z nim problemy. Nasz szkolny kolega z VI b, Błażej powiedział, że nie miał tremy, natomiast trochę problemów sprawiło mu obliczanie skali. Nie miał też żadnych problemów z napisaniem jak spędza wolny czas. Natomiast, drugi nasz kolega, Paweł również z klasy VI b, stwierdził, że największą trudność sprawiło mu napisanie listu do Asi w którym miał przekonać ją o tym, że nie powinno się godzinami przesiadywać przed telewizorem. Właśnie to 24 zadanie, dawało możliwość samodzielnego zredagowania dłuższej wypowiedzi w formie listu. Niektórych to zaskoczyło i uważali, że trudno było im znaleźć sensowne argumenty, bo sami godzinami siedzą przed telewizorem. A zresztą, kto teraz pisze listy?

    Koleżanka z klasy VI a, Kamila, miała problemy ze zrozumieniem zadania nr 23., które również według nauczycielki matematyki było niejasno sformułowane. Nie wiadomo czy chodziło w nim o obliczenia matematyczne, czy o opis sytuacji.
Egzamin nie był więc trudny, przeciętny uczeń powinien spokojnie uzyskać około 30 punktów (do zdobycia było 40).

Oto sprawdzian, który wczoraj w całej Polsce pisało prawie 550 tysięcy szóstoklasistów.

 

FrontPage image

webmaster :
Copyright (c) 2003-2006 Szkolny Portal Informacyjny. Wszelkie prawa zastrzeżone
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6, ul. Leszczyńska 8, 25-321 Kielce
Nadzór merytoryczny portalu prowadzi mgr
Barbara Ozimirska

Data ostatniej aktualizacji 05.09.2006
Strona optymalizowana w rozdzielczości 1024x768 dla IE 5.0 lub nowszych.
Protected by BOWI Group

Kliknij  baner i zobacz
nasze statystyki


Licznik trafień